Bezbednost dece na internetu u saradnji sa roditeljima
- Oblast na koju se program odnosi
- Vaspitni rad
- Prioritetna oblast stručnog usavršavanja na koju se program odnosi
- P5: Jačanje vaspitne uloge ustanove/škole u pravcu razvoja interkulturalnog obrazovanja, formiranja vrednosnih stavova neophodnih za život i rad u savremenom društvu
- Kompetencije
- K3: kompetencije nastavnika za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika
- Ciljne grupe kojima je program namenjen
- nastavnici, stručni saradnici, vaspitači, direktori/pomoćnici direktora
- Opšti cilj programa
- Jačanje vaspitne uloge nastavnika za rad sa učenicima i roditeljima u prevenciji digitalnog nasilja nad decom uz maksimalno korišćenje prednosti interneta i minimiziranje rizika i potencijalne štete po razvoj ličnosti deteta i učenika
- Specifični ciljevi programa
- Unapređivanje znanja nastavnika o savremenim informaciono-komunikacionim tehnologijama (IKT) i rizicima koje korišćenje IKT nosi.
- Unapređivanje znanja nastavnika o oblicima zanemarivanja, nasilja, zlostavljanja i zloupotrebe dece putem interneta, karakteristikama digitalnog nasilja, ulozi institucija u prevenciji i rešavanju izazova na internetu, protokolima i merama za sprečavanje dostupnosti, pristupa i uticaja različitih oblika digitalnog nasilja i o smanjenju štete od digitalnog nasilja.
- Unapređivanje kompetencija nastavnika za uspostavljanje kvalitetne saradnje sa roditeljima u oblasti bezbednosti dece na internetu i primeni principa „zajedničkog učenja na internetu“.
- Očekivani ishodi obuke – Učesnici u oblasti prevencije nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja i zloupotrebe na internetu:
- razumeju ulogu obrazovno-vaspitnog sistema za razvoj kompetencija roditelja
- analiziraju situaciju, potrebe i očekivanja roditelja
- kompetentno planiraju, izvode i evaluiraju program za individualni/grupni rad sa roditeljima u oblasti zaštite dece od digitalnog nasilja
- znaju da individualno i grupno učenicima i roditeljima prenose znanja i veštine u oblasti zaštite od digitalnog nasilja
- motivišu roditelje za razvoj i usvajanje veština
- razumeju uticaj grupne dinamike na proces učenja i dobijaju uspešne praktične strategije za rad sa roditeljima
- podižu nivo svesti o sopstvenom učenju i motivisani se za dalji profesionalni razvoj nakon obuke
- Trajanje
- 1 dana (ukupno vreme rada: 8 sati)
- Predviđeni broj učesnika
- Minimum učesnika je 25, a maksimalno 30 učesnika.
- Cena seminara
- Cena po učesniku iznosi 2.000 dinara
- Autori programa
- Farida Bassioni-Stamenić – doktor medicine, master javnog zdravlja
- Biljana Lajović – diplomirani psiholog, specijalista školske psihologije
- Miloš Jež – dizajner elektronske grafike, AI digitalizacija, kolorizacija i restauracija anlognih medija RTS
- Biljana Radosavljević, diplomirani pedagog
- Podaci o organizatoru programa
- Centar za unapređenje kulture života i rada ŽiR, Ivice Devčića 20/1, 11030 Beograd, https://zir.org.rs, office@zir.org.rs, 0638965114
Centar za unapređenje kulture života i rada ŽiR je nestranačko, nevladino i neprofitno udruženje osnovano radi doprinosa uspostavljanju i promociji kulture života i rada u Srbiji, a u interesu javnog dobra i dobra svih građana i građanki Srbije. Jedan od programa kojim se ŽiR bavi je i razvoj informacionog društva, digitalnog opismenjavanja i digitalne bezbednosti u Srbiji, sa posebnim fokusom na zaštitu od digitalnog nasilja i različite obuke u vezi sa tim. ŽiR je organizovao niz radionica, seminara i predavanja koja su namenjena deci, roditeljima, nastavnicima i drugim zainteresovanim grupama, a kojima se promoviše svest o digitalnom nasilju i njegovim posledicama. Aktivno sarađuje sa drugim organizacijama koje se bave sprečavanjem digitalnog nasilja, kako bi se delovalo zajednički u borbi protiv ovog problema. Promoviše bezbedno korišćenje interneta, kao i pravilno postupanje u slučaju digitalnog nasilja, putem kampanja, objava na društvenim mrežama i drugih medijskih kanala.